ANASAYFA | Travian'da Altın Kazanma Hilesi | Travian'da 9-15 Tarlalı Köy | Firefox Hilesi | Soru sor | WEB YÖNETİCİLERİ DİKKAT!

5. gün: Yağmalar/Saldırılar başladı

Dört-beş gündür hesabıma girememiştim. Tabi bu arada, Travian'ı artık biraz hafife aldığımdan olacak, saldırılar başlamış... Açıkçası pek umursamadım...

İlk saldırı dün gerçekleştirilmiş:
Saldıran iki köyü olan bir Galyalı: 17 Toytatın Şimşeği, 4 Druyid'le gelmiş... Ganimet olarak 353 odun, 354 tuğla, 354 demir ve 354 tahıl almış... Eğitmenin ödevlerin karşılığında gönderdiği bir sıçanı da öldürmüş tabi... Ganimet aldığı miktarlar demek oluyor ki, 800'er hammadde olan kapasitem arkadaş saldırdığında dolu değilmiş... Çünkü 5. seviyedeki sığınak 450 hammadde saklamaz.

Bu ilk yağmalamadan sonra, onu bir Romalı izlemiş. Bu eleman da 56 Equites caesaris'le gelmiş. Altı köyü olan ve üç-dört sektör uzağımda olan biri. Gerçekten güçlü.

Bu oyuncu, iki gün içinde toplam dört kez beni yağmalamış. Yağmalamalarından anladığım kadarıyla, ordusu bana saldırı gönderdiği 500 kişilik köyüne göre çok büyük değil. Olasılıkla merkez köyünde tutuyor tüm ordusunu. Yaklaşık 50 Caesaris ve 100 lejyonerle, 50 kadar pretoryanı ve birkaç emperyanı var. Piyadeleri ve atlıları aynı anda yola çıkardığını saldırıların gerçekleşme zamanından anlıyorum.

Bununla birlikte bir ipucu da bu oyuncunun kim olduğuyla ilgili. İki günde de saldırıların gerçekleşme zamanları akşam saat 7-8 civalarında. Bu da bu oyuncunun, gündüz saatlerinde çalışan ya da okuyan birisi olduğunu gösteriyor. İntikam almak isteseydim bu bilgi çok işime yarardı. Çünkü saldırılarımı onun online olmamasını umduğum haftaiçi günlerde ve gündüz saatlerinde gerçekleştirirdim.

Ancak bu oyuncuyu diplomasiyle yola getirmeyi planlıyorum. Çünkü Travian'da en önemli şeylerden bir tanesi bu. Aynı zamanda komşularımın içinde en güçlüsü de olan bu oyuncuyla iyi ilişkiler kurmayı planlıyorum. İyi bir komşu Travian'da edinebileceğiniz en önemli şeydir.

Yine de ona şimdilik mesaj yazmayacağım. Çünkü Travian'dan yağmaladığım benden güçsüz kişilerin "abi, yapma etme, gelişemiyorum" demelerine hiçbir zaman aldırış etmedim. Onun da benim mesajıma karşılık vermeyeceğini tahmin ediyorum. Bir süre, yapacak daha iyi bir şeyim olmadığı için yağmalamasını seyretmek zorundayım.

Tabi yağmalama başladıysa, yapılacak en iyi şey, Sığınak'ı geliştirmek. Sığınak gelişip yağmacıların hammadde almasına izin vermeyince, sizi yağmalayan ve dost olmak istediğiniz kişilerle diplomasi yapmak için fırsatınız olur. Hammadde kaptırmaya devam ettikçe kimse ordusu olmayan biriyle barış yapmayı, kara kaşının, kara gözünün hatrına hiç tanımadığı bir oyuncuyu yağmalamayı bırakmayı düşünmez.

Bu yüzden bugün ilk iş olarak Sığınak'ı altıncı seviyeye getirmeyi seçtim... Romalı olmanın avantajını kullanarak, bir tuğla alanını da birinci seviyeye çıkarmaya karar verdim. Tuğlayı birinci seviyeye getirmek hem hızlı olacak, hem de geliştirme birinci seviye olduğu için çok fazla hammadde tüketmeyecek. Böylelikle Plus hesap kullanmanın da avantajıyla bir emir daha verebileceğim. Bu ikinci hammadde emri de elbette, sıfır seviyede olan bir tarlayı birinci seviyeye çıkarmak olacak.

Tuğla alanını birinci seviyeye getirdiğimde artan nüfus, ahıl üretimimi 11'den dokuza düşürdü. Ancak ben tahıl üretimim 10'un altında kalsın istemiyorum. Çünkü tahıl üretimini yüksek tutarak istediğim inşaatların getireceği nüfusu beslemekte zorlanmayacağım. Tarlayı birinci seviyeye çıkarmak, tahıl üretimini 12'ye arttırdı.

Travian'a girdiğimde aklıma gelen bir başka ders de, özellikle korumanın olduğu ilk günlerde, en azından günde bir kez hesaba bakmanın gerektiği. Böylelikle koruma kalkana kadar Sığınak kurmayı tamamlamış olurdum. Ancak, bir kere yağmalanmaya başladım. Böylelikle düzenli gelecek saldırılara hazır olmam gerekiyor... Online süreyi arttırmak, Travian'da oyunun her anında başarıya giden en önemli araçlardan bir tanesidir.

Beş-altı saat sonra Sığınak'ı yedinci seviyeye getirmek için gerekli olan hammadde hazır olacak. Cermen bir oyuncu bile bana saldırsa, 6. seviyede 360 hammadde kapasitesi olan Sığınak, 360x0.66= 237 kapasiteyle (Cermenlerin Sığınak'ta kapasitesinin üçte birini yağmalayabilme bonusu sayesinde) gerekli olan 175 odun, 220 tuğla, 130 demir ve 45 tahıl hammadesi her zaman saklanmış olacak. Böyellikle, beni sonuna kadar yağmalasalar bile, Sığınak geliştirme için gerekli olan hammadde oyunu ilk açtığımda hazır olarak beni bekleyecek. Sığınak tamamen geliştirilene kadar, oyunu ilk açtığımda ilk işim, Sığınak'ı geliştirmek olacak. Geriye kalan hammaddeyi, daha çok tuğla ve tahıl geliştirmesi öncelikli olacak şekilde hammadde geliştirmelerine vereceğim.

Hiç yorum yok: